Zinātnes un izglītības inovāciju centrā īstenotas pedagogu mācības - EEZ un Norvēģijas finanšu instrumenti
Visas
programmas
Program icon
Pētniecība
un izglītība
Program icon
Reģionālā attīstība un kultūra
Program icon
Starptautiskā policijas sadarbība
Program icon
Aktīvo iedzīvotāju fonds
Program icon
Korekcijas
dienesti
Program icon
Bizness un
inovācijas
Program icon
Klimats
un vide
Program icon
Sociālais dialogs-pienācīgs darbs
Program icon
Divpusējās sadarbības fonds
Program icon
Category image
Pētniecība un izglītība

Zinātnes un izglītības inovāciju centrā īstenotas pedagogu mācības

16. un 17. augustā Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes Zinātnes un izglītības inovāciju centrā (ZIIC) tika organizētas pedagogu neformālās izglītības mācības, kuras izstrādātas projektā “Inovāciju centra attīstība Liepājas pilsētā”, piedaloties sadarbības partneriem no Liepājas Universitātes un Jaermuseet reģionālā muzeja.

Koprades telpā Dabas mājā norisinājās programmas “Ekotehnoloģija mācību procesa pilnveidei” apguve sadarbībā ar Liepājas Universitātes Dr.biol. Ievu Rozi un Dabas zinātņu laboranti Sintiju Ozoliņu, kā arī Jaermuseet reģionālā muzeja ekspertu vadītas praktiskās darbnīcas. Mācību laikā pedagogi guva ieskatu ekotehnoloģijas nozīmīgumā jauniešu nākotnes karjeras izvēlē, kā arī apguva praktiskas iemaņas āra pētniecībā, digitālo rīku izmantošanā mācību procesā un kompozītmateriālu izgatavošanā no netradicionāliem materiāliem. Savukārt, norvēģu partneru vadītajās darbnīcās tika sniegtas idejas, kā, izmantojot vienkāršu resursus, iespējams jaunatni iesaistīt un rosināt tos ņemt dalību vides saglabāšanā.

Tehnoloģiju koprades telpā, Autoru ielā 4/6, pedagogu neformālo mācību “Digitālā ražošana izglītībā” pirmajā dienā galvenais uzsvars tika likts uz digitālās ražošanas iekārtām, to pielietojumu un atšķirībām no tradicionālās ražošanas. Pedagogi piedalījās Liepājas Universitātes eksperta Rogier Jupjin vadītā meistarklasē, kur apguva lāzergriezāja iespējas un redzēja to darbībā. Meistarklasē iegūtās zināšanas tika pielietotas arī praktiski, veicot izglītojošu uzdevumu, lai redzētu, kā iekārtu iespējams lietot mācību procesā. Papildus dalībnieki guva ieskatu arī dizaina domāšanas pamatprincipos, praktiski darbojoties ar radošu uzdevumu. Noslēgumā Liepājas Universitātes eksperts Uldis Žaimis sniedza izglītojošu lekciju “Zinātniski pētnieciskais darbs vidusskolā”, liekot uzsvaru uz praktisku pētniecisko darbu veikšanu un vadīšanu vidusskolas posmā.

 Otrajā mācību dienā Norvēģu ekspertu īstenotajās darbnīcās, izmantojot mikrokontrolieri Micro:bit tika izstrādāts ar pakāpenisku sarežģītību luksofors. Vispirms dalībnieki programmēja vienas gaismas diodes darbību, pēc tam luksofora visu trīs – sarkanās, dzeltenās un zaļās. Pēc tam kā paaugstinātas grūtības uzdevums bija no kartona izveidot luksofora statīva prototipu un programmēt gaismas diožu darbību atbilstoši tam, kā reālvidē strādā luksofors. Visbeidzot, par darbnīcas sarežģītāko uzdevumu var uzskatīt pāreju uz luksofora statīvu, kas izstrādāts lāzergriešanas tehnikā un elektronikas shēmas paredzētajās vietās pielodēt gaismas diodes un rezistorus.

Zinātnes un izglītības inovāciju centrā pedagogu neformālās mācību programmas izstrādātas, lai veicinātu zināšanu attīstību un izglītojamo karjeras izvēli STEM un vides  zinātņu jomā.

Programmas attīstītas projekta “Inovāciju centra  attīstība  Liepājas  pilsētā” ietvaros, kuru finansē Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas  grantu  programma  “Pētniecība  un izglītība”. Tā  kopējās  izmaksas  ir  986  049  eiro,  no  kurām  754  327,4  eiro  ir  Norvēģijas grantu līdzfinansējums, 133 116,6 eiro  Latvijas valsts budžeta līdzfinansējumus, bet 98 605 eiro  Liepājas  valstpilsētas  pašvaldības  līdzfinansējums.

Dalies ar šo rakstu
Share with instagram
Share with facebook
Share with whatsapp
Send e-mail
Copy to clipboard

Piesakies jaunumiem

Saņem paziņojumus par jaunākajiem konkursiem, ziņām un pasākumiem programmās, kuras svarīgas tieši Tev!

Ziņo par pārkāpumiem

Ieviešanā sekojam labas pārvaldības principiem un ieviešanas porcess ir atklāts, caurspīdīgs un izsekojams. Ja tev ir aizdomas par pārkāpumu - ziņo!