MK noteikumu Nr.683 20.2.apakšpunktā noteikts, ka programmas apsaimniekotājs vai aģentūra 20 darbdienu laikā pēc grozījumu priekšlikuma saņemšanas izvērtē iesniegto grozījumu lietderību, pamatotību un nepieciešamību projekta sākotnējā mērķa sasniegšanai un izdara atbilstošus projekta līguma grozījumus vai noraida grozījumu priekšlikumu un informē par to līdzfinansējuma saņēmēju. Vai var uzskatīt, ka grozījumi projekta līgumā ir veikti, ja Programmas apsaimniekotājs ir nosūtījis līdzfinansējuma saņēmējam vēstuli par iesniegtā līguma grozījumu priekšlikuma apstiprināšanu, negatavojot abpusēji parakstītu vienošanos par projekta līguma grozījumiem?
Vai Vadošā iestāde akceptēs Programmas donorvalsts partnera izmaksas par programmas divpusējo iniciatīvu līdzorganizēšanu kopā ar Programmas apsaimniekotāju, pamatojoties uz donorvalsts partnera iesniegtajiem rēķiniem/atskaites formām, kur norādīts, kāda veida darbi veikti un šo izmaksu summas (patērētās darba stundas, piesaistītie ārpakalpojumi utt.) bez papildu atsevišķa zvērināta revidenta vai iekšējā audita struktūrvienības atzinuma par šīm izmaksām? Donorvalsts partnera uzņēmumā revīzija tiek veikta katru gadu, auditējot visu uzņēmumu kopā, ieskaitot arī divpusējo iniciatīvu izdevumus. Līdz ar to, kapacitātes trūkuma dēļ, donorvalsts partneris var iesniegt tikai ikgadējo vispārējo audita atzinumu par visa uzņēmuma finanšu pārvaldības principu atbilstību Norvēģijas likumdošanai.
Vai Vadošā iestāde akceptēs Programmas donorvalsts partnera izmaksas par programmas divpusējo iniciatīvu līdzorganizēšanu kopā ar Programmas apsaimniekotāju, pamatojoties uz donorvalsts partnera iesniegtajiem rēķiniem/atskaites formām, kur norādīts, kāda veida darbi veikti un šo izmaksu summas (patērētās darba stundas, piesaistītie ārpakalpojumi utt.) bez papildu atsevišķa zvērināta revidenta vai iekšējā audita struktūrvienības atzinuma par šīm izmaksām? Donorvalsts partnera uzņēmumā revīzija tiek veikta katru gadu, auditējot visu uzņēmumu kopā, ieskaitot arī divpusējo iniciatīvu izdevumus. Līdz ar to, kapacitātes trūkuma dēļ, donorvalsts partneris var iesniegt tikai ikgadējo vispārējo audita atzinumu par visa uzņēmuma finanšu pārvaldības principu atbilstību Norvēģijas likumdošanai.
Saskaņā ar ieteikumu kritērijiem un, balstoties uz revidenta ziņojumā konstatēto, programmas apsaimniekotājs veic ziņojuma ticamības pārbaudi. Kas notiek situācijā, ja ziņojumā revidents ir norādījis, ka, piemēram, kāda daļa no programmas Divpusējās sadarbības fonda (DSF) pārskatā iekļautajiem izdevumiem, ir neattiecināmi? Kāda šajā gadījumā ir programmas apsaimniekotāja tālākā rīcība – neattiecināmie izdevumi netiek iekļauti pārskatā līdz tālākai pārbaudei, un vai pārbaudi veic Finanšu ministrija kā vadošā iestāde vai Valsts kase, lai pārliecinātos par ziņojumā norādīto? Ja ir konstatēti neattiecināmi DSF izdevumi programmas ietvaros, vai tie paliek programmas DSF budžetā citām aktivitātēm vai arī tiek pārdalīti citām programmām?