Zinātnes un izglītības inovāciju centrs īsteno interešu izglītības programmu “Digitālā ražošana” Tehnoloģiju koprades telpā - EEZ un Norvēģijas finanšu instrumenti
Visas
programmas
Program icon
Pētniecība
un izglītība
Program icon
Reģionālā attīstība un kultūra
Program icon
Starptautiskā policijas sadarbība
Program icon
Aktīvo iedzīvotāju fonds
Program icon
Korekcijas
dienesti
Program icon
Bizness un
inovācijas
Program icon
Klimats
un vide
Program icon
Sociālais dialogs-pienācīgs darbs
Program icon
Divpusējās sadarbības fonds
Program icon
Category image
Pētniecība un izglītība

Zinātnes un izglītības inovāciju centrs īsteno interešu izglītības programmu “Digitālā ražošana” Tehnoloģiju koprades telpā

16. februārī tika uzsākta interešu izglītības programma “Digitālā ražošana”, kura izstrādāta Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldes Zinātnes un izglītības inovāciju centrā (ZIIC). Programmas apguvei tika atvērta pieteikšanās izglītības iestādēm no visas Latvijas 5.–12. klašu dalībai programmā, kura īstenota no februāra līdz maijam gan tiešsaistē, gan klātienē. Programmas apguvei tika pieteikti 190 izglītojamie no tādām Latvijas pilsētām, kā Ogres, Cīravas pagasta, Jelgavas un Liepājas.

Programma “Digitālā ražošana” ietver piecas nodarbības – “Praktisku projektu pārvaldība”, “2D datorizētā projektēšana”, “3D datorizētā projektēšana”, “Iespiedshēmas plates montāža” un “Iekārtu demonstrācijas”. Pašlaik aizvadītas nodarbības tiešsaistē “Praktisku projektu pārvaldība” un klātienē “2D datorizētā projektēšana”. Programmas tāpat, kā projekta mērķis ir veicināt zināšanu attīstību un izglītojamo karjeras izvēli STEM jomās. Veicinot jauniešu prasmi izmantot digitālās ražošanas iekārtas, tiek paplašināts viņu redzesloks un iespējas nākotne, parādot, ka karjeras izvēle kādā no STEM jomām ir ilgtspējīga izvēle, ņemot vērā tendences pasaulē un speciālistu pieprasījumu gan Latvijā, gan Eiropā.

Nodarbībā “Praktisku projektu pārvaldība” skolēniem ir iespēja iepazīties ar personalizētas tīmekļvietnes izstrādes izveides principiem. Katram individuāli jāizveido gan savas tīmekļvietnes dizains, gan saturs, kas iet roku rokā ar turpmāko nodarbību veikumiem, līdz ar to skolēni apgūst arī dokumentēšanas prasmes. Programmas noslēgumā tīmekļvietne kalpos gan kā kopsavilkums apgūtajām prasmēm, gan kā rīks, ko turpmāk pilnveidot kā interešu portfolio, kas cita starpā var būt noderīgs iekļaušanai savā dzīves aprakstā (CV) un skolēna nākotnes darba devējam radīt priekšstatu par skolēna prasmēm informācijas tehnoloģiju jomā.

Savukārt nodarbībā “2D datorizētā projektēšana” skolēni iemācās 2D dizaina izstrādes loģiku un tehnoloģiskos paņēmienus Proti, skolēni savu izdomas augli projicē digitālā programmā, no kuras dizains tiek datorizēti izgriezts uz specializētas pārklājuma plēves. Pēc tam izmantojot termopreses funkcionalitāti, to pārnes uz kokvilnas somas, kuru ikkatrs iegūst savā īpašumā. Turpmākās darbības 2D datorizētajā projektēšanā iekļāva lāzergriešanas tehnoloģijas, kas skolēniem demonstrē atšķirīgu digitālās ražošanas paņēmienu gan iekārtas darbības funkcionalitātes kontekstā, gan daudzslāņu dizaina izstrādē.

Interešu izglītības programma “Digitālā ražošana” tiek realizēta projekta “Inovāciju centra attīstība Liepājas pilsētā” ietvaros, kuru finansē Eiropas Ekonomikas zonas un Norvēģijas grantu programma “Pētniecība un izglītība”. Tā kopējās izmaksas ir 986 049,00 eiro, no kurām 754 327,40 eiro ir Norvēģijas grantu līdzfinansējums, 133 116,60 eiro Latvijas valsts budžeta līdzfinansējumus, bet 98 605,00 eiro Liepājas valstpilsētas pašvaldības līdzfinansējums.

Dalies ar šo rakstu
Share with instagram
Share with facebook
Share with whatsapp
Send e-mail
Copy to clipboard

Piesakies jaunumiem

Saņem paziņojumus par jaunākajiem konkursiem, ziņām un pasākumiem programmās, kuras svarīgas tieši Tev!

Ziņo par pārkāpumiem

Ieviešanā sekojam labas pārvaldības principiem un ieviešanas porcess ir atklāts, caurspīdīgs un izsekojams. Ja tev ir aizdomas par pārkāpumu - ziņo!