Valmieras multimediju festivāla mākslas un izglītības programma jauniešiem - EEZ un Norvēģijas finanšu instrumenti
Visas
programmas
Program icon
Pētniecība
un izglītība
Program icon
Reģionālā attīstība un kultūra
Program icon
Starptautiskā policijas sadarbība
Program icon
Aktīvo iedzīvotāju fonds
Program icon
Korekcijas
dienesti
Program icon
Bizness un
inovācijas
Program icon
Klimats
un vide
Program icon
Sociālais dialogs-pienācīgs darbs
Program icon
Divpusējās sadarbības fonds
Program icon
Category image
Reģionālā attīstība un kultūra

Valmieras multimediju festivāla mākslas un izglītības programma jauniešiem

Programma Reģionālā Attīstība un Kultūra
Atlases veids Atklāts Konkurss
Konkursa nosaukums Atklātā konkursa “Atbalsts profesionālās mākslas un kultūras produktu radīšanai bērnu un jauniešu auditorijai” otrā projektu iesniegumu atlases kārta
Nacionālais projekta partneris SIA "Story Hub" (https://www.storyhub.lv/)
Donorvalsts/starptautiskais projekta partneris Culture Break Borders (Kultur Bryter Grenser), Norvēģija (https://culture-break-borders.com/)
Projekta nacionālais Nr. EEZ/2022/2/14
GrACE projekta Nr. LV-LOCALDEV-0035
Līguma Nr. 4.3.1-12-18
Līguma parakstīšanas datums 27.09.2022
Projekta nosaukums Valmieras multimediju festivāla mākslas un izglītības programma jauniešiem
Līdzfinansējuma saņēmējs Valmieras novada pašvaldība (https://www.valmierasnovads.lv/)
Projekta izmaksu attiecināmības sākums 01.11.2022
Projekta beigas 30.03.2024
Kopējās attiecināmās izmaksas 242 542.19€
Grantu finansējums 206 160.86€
Valsts līdzfinansējums 36 381.33€
Projekta statuss Pabeigts
Projekta mērķis/sagaidāmais rezultāts Projekta mērķis: Projekta “Valmieras multimediju festivāla mākslas un izglītības programma jauniešiem” ietvaros tiks radīti seši (6) jauni profesionālās multimediju mākslas produkti un pavadošā izglītības programma fiziskā un digitālā vidē, visos projekta posmos iesaistot primāro mērķa grupu – jauniešus vecumā no 15 līdz 18 gadiem (vidusskolas skolēnus). Iesaiste paredzēta gan mākslas darbu jaunradē, gan atgriezeniskās saites aktivitātēs, gan festivāla norisē un apmācībās. Projekts paredz starpdisciplināru pieeju mākslas produktu izveidē, koprades procesā iesaistot dažādu nozaru profesionālus māksliniekus un jauniešus, kā arī citu nozaru ekspertus no Latvijas un Norvēģijas. Tāpat projekta ietvaros tiks veidota starpdisciplināra mākslas darbu pieredze gan fiziskā, gan digitālā vidē, nodrošinot visu jaunradīto mākslas darbu kvalitatīvu pieejamību gan festivāla norises laikā, gan īpaši projekta vajadzībām veidotā un pielāgotā interaktīvā digitālā platformā. Projekta ietvaros notiks dažādu mērķa grupu pārstāvju apmācības, padziļināta auditorijas izpētes laboratorija, jauniešu un mākslinieku ideju hakatons, prototipēšanas, uzbūves un testēšanas darbnīca, pavadošās izglītības programmas un digitālās platformas izstrāde. Kā projekta kulminācija paredzēta jauniešu mākslas un izglītības programmas norise Valmieras multimediju festivāla ietvaros, kā arī digitālās platformas atklāšana. Projekta sagaidāmais rezultāts: Projekta rezultātā tiks radīti sekojoši profesionālās laikmetīgās un jauno mediju mākslas produkti: ● Pieci (5) starpdisciplināri mākslas produkti – mākslas programma jauniešiem fiziskā vidē, kas veidoti kopradē ar profesionāliem Latvijas un Norvēģijas māksliniekiem un radošas profesionālās ievirzes jauniešiem (mākslas, mūzikas un dizaina vidusskolas skolēniem) vecumā no 15 līdz 18 gadiem. Jaunradītie mākslas produkti ietilpst kategorijās profesionāla laikmetīgā un/vai jauno mediju māksla. Projekta ietvaros jaunradītie mākslas produkti paplašina iespējas mūsdienīgā veidā apgūt izglītības saturu plašai vidusskolēnu auditorijai (mākslas produktiem ir izstrādāta pavadošā izglītības programma, ņemot vērā mācību procesa specifiku un vadlīnijas, kā arī iesaistot atbilstošus nozares ekspertus), sekmē personības attīstību (mākslas darbos ir aptverts plašs tematiskais loks - jauniešiem aktuālas un sociāli nozīmīgas tēmas, sevis un pasaules izziņas formas, kas stiprina kritiskās domāšanas prasmes) un mazina sociālo atstumtību (plašas bezmaksas pieejamības un iesaistes iespējas). Pirms koprades procesa uzsākšanas, paredzētas projektā iesaistīto dalībnieku un plašākas nozares profesionāļu apmācības darbam ar jauniešu auditoriju. Tāpat notiek sistemātiska plašu ekspertu loka (piemērām, skolotāji, jauniešu pētnieki, jauniešu psihoterapeiti u.c.) piesaiste dažādām projekta aktivitātēm – apmācības, hakatona žūrija, produktu testēšana/aprobēšana u.c. Dažādos mākslas produktu izstrādes posmos tiek īstenota arī plašākas mērķa grupas (vidusskolas skolēni vecumā no 15 – 18 gadiem) iesaiste un viedokļu apmaiņa – auditorijas izpētes laboratorija, kurā tiek organizētas diskusijas par jauniešiem aktuālām tēmām, mākslas produktu un izglītības programmas testi, mākslas mediācijas programmas izstrāde un apmācības auditorijai fiziskā vidē u.c. Tā kā ir izvēlēta inovatīva jaunrades un koprades uzsākšanas forma, tad mākslas produktu izveides process sākas ar ideju un vērtību hakatonu. Hakatona mērķis ir izveidot 5 komandas no projekta dalībniekiem, kuras vieno vēlme strādāt gan pie kādas konkrētās tēmas izziņas, gan konkrētas multimediju vai starpdisciplināras mākslinieciskās izpausmes formas. Primārais vienojošais aspekts ir interese par tēmu un vēlme par to runāt mākslinieciskās izteiksmes valodā. Forma savukārt tiek meklēta un precizēta hakatona procesa laikā, savienojot komandas profesionālo mākslinieku un jauniešu prasmes un zināšanas, kā arī piesaistot nepieciešamos mentorus un tehnisko atbalstu projekta veiksmīgai norisei, ko sevī ietver hakatona formāts un norise. Pilnīgi skaidra ideja un mākslinieciskās izpausmes forma katrai komandai ir 24 h hakatona noslēgumā, pēc kuras notiek komandu ideju prezentācijas žūrijai, kurā ietilpst arī pirmreizējā auditorijas atgriezeniskās saites aktivitāte. Darbs pie mākslas produktu izstrādes līdz pat rezultātam tālāk norit atbilstoši izstrādātajam aktivitāšu plānam. Visi jaunradītie mākslas produkti būs oriģināli, inovatīvi un ietvers dažādu žanru mijiedarbību. Tie būs mobili un pārvadājami, līdz ar to viegli izrādāmi atkārtoti (replicējami) gan Valmierā, gan Latvijā un Norvēģijā. Digitālās mākslinieciskās jaunrades formas – XR (AR,VR, MR un 360º pieredzes), digitāli mākslas darbi ar, piemēram, spēles elementiem vai cita veida interaktivitāti u.c., fiziskās mākslinieciskās jaunrades formas – instalācijas ar interaktīviem un multimediju elementiem, mākslas darbi, ko darbina sensori vai programmēti robotikas risinājumi, audiovizuālas instalācijas, 3D printēti mākslas darbi u.c. Pirmreizējā visu mākslas produktu izrādīšana paredzēta laikmetīgās mākslas telpā “Kurtuve” (Valmierā), Valmieras multimediju festivāla ietvaros 2024. gada februārī. Visa mākslas programma auditorijai būs pieejama bezmaksas un tiks nodalīta kā vienots veselums – Mākslas un izglītības programma jauniešiem, kas norisinās festivāla ietvaros. ● Kā atsevišķu produktu iespējams nodalīt 1 (vienu) projekta interaktīvo digitālo platformu. Digitālā platforma būs starpdisciplinārs risinājums, kurā tiks nodrošināta gan piecu (5) jaunradīto mākslas produktu, gan pavadošās izglītības programmas pieejamība (katram mākslas darbam unikāla pavadošā aktivitāte), kā arī interesantāko saistīto pasākumu video ierakstu arhivēšana (piemēram, montēti video no profesionāļu apmācībām, mākslinieku sarunām, apkopojums no auditorijas izpētes aktivitātes u.c.). Digitālās platformas pieredzes dizains būs reprezentatīvs un līdzvērtīgs mākslas produktu fiziskajai pieredzei, proti, māksliniekiem, kas izvēlēsies strādāt ar digitāla mākslas produkta attīstību, ir obligāta prasība nodrošināt asprātīgu un mākslinieciski baudāmu objekta reprezentāciju fiziskā vidē, savukārt māksliniekiem, kas strādā ar fizisku formu, ir uzdevums pārdomāt mākslas produkta reprezentāciju 360º interaktīvā vidē projekta digitālajā platformā. Arī digitālā platforma un viss pavadošais saturs auditorijai būs pieejams bez maksas vismaz 2 gadus pēc projekta noslēguma. Saturs būs pieejams latviešu, angļu un norvēģu valodās. Platforma paredzēta kā atsevišķa vide, kas veidota tieši jauniešu mākslas un izglītības programmai, proti, skaidri nodalīta no festivāla kopējās “landing page”. Lapa tiks veidota kā unikāla web adrese, ar kuru varēs dalīties un komunicēt tiešā veidā, savukārt no festivāla pamata lapas tā būs pieejama, uzklikšķinot uz mājas lapā ievietota banera. Digitālā platforma tiks testēta un aprobēta paralēli ar 5 mākslas darbu fiziskā vidē testēšanu un aprobāciju. Visiem 6 (sešiem) produktiem tiks nodrošināta pavadošā izglītības programma gan fiziskā, gan digitālā vidē, kas tiks sasaistīta ar mācību saturu un sekmēs izglītības standartā noteikto mērķu sasniegšanu. Fiziskā vidē programmas galvenie mediatori būs apmācīti jaunieši, kas nodrošinās skolēnu (savu vienaudžu) grupu uzņemšanu laikmetīgās mākslas telpā “Kurtuve”, mākslas produktu satura un formas komunikāciju, kā arī iesaistīs jauniešus dažādās fiziskai videi pielāgotās aktivitātes, kas palīdzēs izprast mākslas darbu vēstījumu un veicinās auditorijas pašizziņas procesu. Digitālā vidē izglītības programmas mediatori primāri būs skolotāji, kas projekta ietvaros tiks apmācīti darbam ar platformu un tās dažādajām satura vienībām, kā arī nodrošinātas precīzas vadlīnijas programmas integrācijai mācību procesā. Pašā platformā būs pieejama instruktāža, ko varēs izmantot gan paši jaunieši, gan jebkurš skolotājs vai cits mākslas un izglītības programmas mediators, kas vēlēsies izmantot digitālo platformu darbā ar jauniešiem pēc projekta pabeigšanas (tātad auditorija, kas nebūs piedalījusies apmācībās vai kādā citā veidā tikusi iesaistīta projekta aktivitāšu un mākslas produktu izstrādē vai norisē). Izglītības programmas paredz auditorijas iesaistes formas gan pirms, gan pēc mākslas darbu pieredzes, kā arī iespējamo mijiedarbību pieredzes norises laikā (mākslas darbu multimediālā forma var tikt veidota interaktīva, kā rezultātā 1) auditorijas refleksijas process var kļūt par daļu no mākslas darba; 2) auditorija var tik iesaistīta mākslas darba kopradē, pieredzes laikā papildinot esošo formu ar jaunu saturu.) Visa projekta ietvaros auditorijas attīstības kontekstā iespējams nodalīt vairākas inovatīvas metodes, kas tiek pielietotas sadarbībā ar mērķa grupu: 1) jauniešu debates kā auditorijas izpētes forma; 2) hakatons - profesionālu mākslinieku un jauniešu vērtību un interešu savienošana, komandu formēšana, mākslas darbu ideju attīstība, iesaistot mērķa grupas pārstāvjus; 3) fizisku un digitāla produkta attīstība ar līdzvērtīgu pieredzes dizainu; 4) produkta testēšana un uzlabošana, iesaistot mērķa grupas pārstāvjus; 5) 15 - 18 gadus jaunu vidusskolas jauniešu apmācības mākslas mediācijā.
Īstenošanas vieta Vidzeme
Dalies ar šo rakstu
Share with instagram
Share with facebook
Share with whatsapp
Send e-mail
Copy to clipboard

Piesakies jaunumiem

Saņem paziņojumus par jaunākajiem konkursiem, ziņām un pasākumiem programmās, kuras svarīgas tieši Tev!

Ziņo par pārkāpumiem

Ieviešanā sekojam labas pārvaldības principiem un ieviešanas porcess ir atklāts, caurspīdīgs un izsekojams. Ja tev ir aizdomas par pārkāpumu - ziņo!