"Es, cilvēks, pasaulē" laikmetīga kultūras procesa veicināšanas instruments - EEZ un Norvēģijas finanšu instrumenti
Visas
programmas
Program icon
Pētniecība
un izglītība
Program icon
Reģionālā attīstība un kultūra
Program icon
Starptautiskā policijas sadarbība
Program icon
Aktīvo iedzīvotāju fonds
Program icon
Korekcijas
dienesti
Program icon
Bizness un
inovācijas
Program icon
Klimats
un vide
Program icon
Sociālais dialogs-pienācīgs darbs
Program icon
Divpusējās sadarbības fonds
Program icon
Category image
Reģionālā attīstība un kultūra

“Es, cilvēks, pasaulē” laikmetīga kultūras procesa veicināšanas instruments

Programma Reģionālā Attīstība un Kultūra
Atlases veids Atklāts Konkurss
Konkursa nosaukums Atklātais konkurss “Atbalsts profesionālās mākslas un kultūras produktu radīšanai bērnu un jauniešu auditorijai”
Donorvalsts/starptautiskais projekta partneris The Cultural Schoolbag Nordland, Nordland County Council, Norvēģija (www.dksnordland.no)
Projekta nacionālais Nr. EEZ/2021/1/28
GrACE projekta Nr. LV-LOCALDEV-0012
Līguma Nr. 4.3.1-8
Līguma parakstīšanas datums 27.12.2021
Projekta nosaukums "Es, cilvēks, pasaulē" laikmetīga kultūras procesa veicināšanas instruments
Līdzfinansējuma saņēmējs Nodibinājums „Imanta Ziedoņa fonds „Viegli”” (https://fondsviegli.lv/lv)
Projekta izmaksu attiecināmības sākums 01.01.2022
Projekta beigas 30.06.2023
Kopējās attiecināmās izmaksas 201 843.20€
Grantu finansējums 171 566.72€
Valsts līdzfinansējums 30 276.48€
Projekta statuss Pabeigts
Projekta mērķis/sagaidāmais rezultāts Projekta mērķis ir radīt četrus profesionālās laikmetīgās mākslas un kultūras produktu komplektus Latvijas bērnu un jauniešu auditorijai (6-18 gadu vecumā), veicinot laikmetīgās kultūras pieejamību un mērķauditorijas iesaisti Latvijas reģionos, mazinot sociālo atstumtību. Izveidota divpusēja sadarbība ar Nūrlannes Kultūras skolas somu, īstenojot starptautisku pieredzes apmaiņu par kultūras produktu radīšanu bērnu un jauniešu auditorijai Latvijā un Norvēģijā. Partneris piedalās produktu izveides konsultēšanā, izglīto Latvijas profesionāļus par laikmetīgo mākslu un ar to saistītu produktu radīšanu. Tiks izveidoti pieci interaktīvi laikmetīgās mākslas objekti reģionos, veicinot pieejamību un izpratni sabiedrībai. Visās projekta aktivitātes tiek iesaistīta projekta mērķa grupa. Īstenošanā tiek iesaistīti kultūras, mākslas, izglītības jomu profesionāļi, nodrošinot projekta starpdisciplinaritāti, veidojot literatūras un laikmetīgās kultūras mijiedarbību. Sagaidāmais rezultāts: Projekta rezultātā tiks radīti: četri laikmetīgas mākslas un kultūras produktu komplekti Latvijas bērnu un jauniešu auditorijai (6 - 18 gadu vecumā) un pieci interaktīvi laikmetīgās mākslas objekti piecos Latvijas reģionos. Četri kultūras produktu komplekti: To saturs ir starpdisciplinārs, tas pārstāv laikmetīgās mākslas un literatūras jomas, atbilstoši četrām klašu grupām (1. - 3. klase, 4. - 6. klase, 7. - 9. klase un 10. - 12. klase) un mērķa grupas vajadzībām. Visi laikmetīgās kultūras produktu komplekti ir sadalīti 3 daļās - video materiāli, radošā darbnīca, kultūras pieredzes un jaunrades materiāli. Produktu komplektu uzbūve veidota tā, lai tiktu panākta auditorijas refleksija pirms un pēc kultūras produktu centrālās daļas. Radītie produktu komplekti ir saistīti ar mācību saturu un sekmē izglītības standartā noteikto mērķu sasniegšanu, to laikā veidojas mijiedarbība ar mērķauditoriju. Kultūras produktu komplektu mērķis ir radīt izpratni par literatūru un laikmetīgo mākslu, to mijiedarbību, veicināt interesi par šīm jomām un Imanta Ziedoņa daiļradi un personību. Projekta ietvaros īstenotās pieredzes apmaiņas rezultātā ar Norvēģijas partneru organizācijas palīdzību tiek iegūtas jaunas zināšanas un metodes, kā veidot laikmetīgās mākslas un kultūras produktus bērnu un jauniešu auditorijai. Šīs zināšanas un metodes tiek izmantotas, izstrādājot četrus jaunus, starpdisciplinārus kultūras produktus. Lai nodrošinātu produktu starpdisciplinaritāti, to izstrādē piedalās dažādu jomu speciālisti - mākslinieki, izglītības speciālisti, spēļu dizaineri. Lai nostiprinātu iegūtās zināšanas un metodes, Norvēģijas partneris piedalās šo četru produktu izstrādē kā konsultants. Nozīmīgi minēt arī to, ka pirms produktu izstrādes tiek iesaistīta arī bērnu un jauniešu auditorija domnīcās, lai izpētītu viņu vajadzības un specifiku. Produktu izstrādes laikā jaunieši tiek aicināti piedalīties produktu testēšanā, lai veiktu uzlabojumus produktu saturā. 1. daļa - katrai vecuma grupai pielāgoti video materiāli (10 - 15 min.), kurā skolēni tiek īsi iepazīstināti ar Imanta Ziedoņa personību un literāro mantojumu, kā arī laikmetīgo mākslu un kultūru. Interaktīvo, jauniešu auditorijai atbilstošu video mērķis ir sekmēt izpratni un zināšanas par literatūru un laikmetīgo mākslu. Šie izveidotie video materiāli ir brīvi pieejami fonda un projekta mājaslapās, tos var izmantot arī kā izglītojošu materiālu mācību darbā neatkarīgi no tālāk paredzētajām darbnīcām. Izveidotie video materiāli veidoti kā ievadmateriāls pirms darbnīcām (pirms radošās darbnīcas aktivitāte). 2. daļa - laikmetīgās mākslas un literatūras darbnīca skolēniem. Darbnīcu pamatā izvēlēti I. Ziedoņa literārie darbi, par kuriem bērnu un jauniešu auditorijai nav plašu zināšanu, aktualizējot to saturu un literāro vērtību mūsdienās. Katras darbnīcas sākumā darbnīcu vadītājs iesaistošā veidā skolēnus iepazīstina ar laikmetīgās mākslas konceptu, Imanta Ziedoņa un laikmetīgās kultūras un mākslas mijiedarbi, kā arī rosina domāt par viņu pašu klātbūtni laikmetīgās kultūras telpā. Balsoties "Ziedoņa klases" pieredzē darbā ar Latvijas bērnu un jauniešu auditoriju, radošo darbnīcu galvenais saturs tiks balstīts spēļu elementos, kas būs transportējamas uz Latvijas skolām pēc to pieprasījuma. Jauniešiem ļoti nozīmīga ir kultūras pieredze aktīvā un praktiskā darbībā, ko spēles metode veiksmīgi palīdz realizēt. Darbnīcas mērķis ir ne tikai iepazīties ar rakstnieka personību un daiļradi, kā arī laikmetīgās kultūras tendencēm, bet rosināt jauniešus radīt pašiem laikmetīgo mākslu un radīt apstākļos, kuros tas var notikt. Lielākā daļa darbnīcas veltīta jaunrades un laikmetīgās interpretācijas procesam caur literatūras prizmu. Pēc radošās darbnīcas norises darbnīcas vadītājs aicina skolēnus reflektēt par laikmetīgās mākslas izpratni, pieredzi un nodarbība piedzīvoto. 3.daļa - kultūras pieredzes un jaunrades materiāli Atbilstoši katrai vecuma grupai tiek izveidoti kultūras pieredzes un jaunrades materiāli, kas dod iespēju nodarbības pieredzi papildināt ar jaunu saturu, kas saistīts ar literatūru un dažādām laikmetīgās mākslas jomām, piesaistot materiālu izstrādei Latvijas māksliniekus no dažādām jomām. Materiāli tiek izstrādāti arī, iesaistot izglītības speciālistus un ņemot vērā diskusijās noskaidrotās jauniešu vajadzības. Materiālu saturs ir tekstuāls un papildināts ar audiovizuālu saturu (mūziku + video). 1) Laikmetīgas mākslas un kultūras produktu komplekts 1.-3. klašu auditorijai Pamatā izmantots I. Ziedoņa literārais darbs - "Es, cilvēks, pasaulē" 1. daļa - videomateriāls Izveidotais video materiāls iepazīstina mērķauditoriju ar laikmetīgo mākslu Latvijā un I. Ziedoņa personību, literāro darbu "Es, cilvēks, pasaulē", tā saturu un tajā sastopamajām vērtībām interesantā, auditorijai atbilstošā veidā. Video materiālā piedalās jauniešu auditorijai atbilstoša un uzrunājoša personība. Šajā materiālā tiek izceltas tādas šajā literārajā darbā iekļautās un aprakstītās vērtības kā apkārtne, dzimtene, būtnes, pasaule, valoda, es pats un citas. Video materiāls veidots tā, lai tas būtu jauniešu auditorijai uztverams, lai viņi spētu ar to asociēties, veicinātu iesaisti laikmetīgajā mākslā un jaunradi. 2.daļa - radošā darbnīca "Es, cilvēks, pasaulē" Skolēni ievaddaļā nodarbības vadītāja vadībā spēlē izstrādātu spēli, kurā viņi uzzina, kas ir laikmetīgā māksla, tās izpausmes formāti, veicinot skolēnu izpratni par to ar atbilstošām metodēm auditorijai. Nodarbības centrālais elements ir "pasaule" jeb liels globuss, kurā ievietoti dažādi elementi (spēles rekvizīti), kas aprakstīti Imanta Ziedoņa literārajā darbā "Es, cilvēks, pasaulē". Pēc spēles izspēlēšanas skolēni tiek sadalīti 5 komandās. Katrai komandai ir jāizpilda 3 uzdevumi, kas visi ir ievietoti īpašajā globusā. Kad katra komanda ir izpildījusi trīs uzdevumus, viņi saņem trīs spēles rekvizītus, kas reprezentē kādu no vērtībām un viņu uzdevums ir radīt savu vērtību pasauli, tādējādi skolēni piedalās jaunradē un laikmetīgās mākslas aktivitātē. Pēc nodarbības norises vadītājs aicina skolēnus reflektēt par laikmetīgās mākslas izpratni, pieredzi un nodarbībā piedzīvoto. 3.daļa - kultūras pieredzes/jaunrades materiāli 1. - 3. klašu auditorijai tiek izveidoti brīvi pieejami starpdisciplināri audiovizuāli un tekstuāli materiāli, kas veicina viņu iesaisti laikmetīgajā mākslā un jaunradi. Šos materiālus var izmantot, neatkarīgi no dalības radošajās darbnīcās. 2)Laikmetīgas mākslas un kultūras produktu komplekts 4. - 6. klašu auditorijai Pamata izmantots I. Ziedoņa literārais darbs - "Es, cilvēks, pasaulē" 1. - 3. klašu grupai paredzētā radošā darbnīca tiek papildināta ar elementiem, lai tā būtu pielāgota attiecīgajai 4. - 6. klašu vecumgrupai. 1. daļa - videomateriāls Izveidotais video materiāls iepazīstina mērķauditoriju ar laikmetīgo mākslu Latvijā un I. Ziedoņa personību, literāro darbu "Es, cilvēks, pasaulē", tā saturu un tajā sastopamajām vērtībām interesantā, auditorijai atbilstošā veidā. Video materiālā piedalās jauniešu auditorijai atbilstoša un uzrunājoša personība. Šajā materiālā tiek izceltas tādas šajā literārajā darbā iekļautās un aprakstītās vērtības kā apkārtne, dzimtene, būtnes, pasaule, valoda, es pats un citas. Video materiāls veidots tā, lai tas būtu jauniešu auditorijai uztverams, lai viņi spētu ar to asociēties, veicinātu iesaisti laikmetīgajā mākslā un jaunradi. 2.daļa - radošā darbnīca "Es, cilvēks, pasaulē" 4. - 6. klases skolēni ievaddaļā radošās darbnīcas vadītāja vadībā spēlē spēli, kurā viņi uzzina, kas ir laikmetīgā māksla, tās izpausmes formas, veicinot skolēnu izpratni par to ar atbilstošām metodēm auditorijas vajadzībām. Nodarbības centrālais elements ir "pasaule" jeb liels globuss, kurā ievietoti dažādi elementi, kas aprakstīti Imanta Ziedoņa darbā "Es, cilvēks, pasaulē". Pēc spēles izspēlēšanas skolēni tiek sadalīti 5 komandās. Lai nodarbība būtu pielāgota 4. - 6. klašu auditorijai, nodarbības uzdevumi tiek papildināti. Katrai komandai ir jāizpilda 5 uzdevumi, kas visi ir ievietoti īpašajā globusā. Visi uzdevumi saistīti ar Imanta Ziedoņa literārā darba "Es, cilvēks, pasaulē" vērtībām. Kad katra komanda ir izpildījusi trīs uzdevumus, viņi saņem trīs spēles rekvizītus, kas reprezentē kādu no vērtībām un viņu uzdevums ir radīt savu vērtību pasauli, tādējādi skolēni piedalās jaunradē un laikmetīgās mākslas aktivitātē. Pēc nodarbības norises vadītājs aicina skolēnus reflektēt par laikmetīgās mākslas izpratni, pieredzi un nodarbība piedzīvoto. 3.daļa - kultūras pieredzes/jaunrades materiāli 4.-6. klašu auditorijai tiek izveidoti brīvi pieejami starpdisciplināri audiovizuāli un tekstuāli materiāli, kas veicina viņu iesaisti laikmetīgajā mākslā un jaunradi. Video materiāls veidots tā, lai tas būtu jauniešu auditorijai uztverams, lai viņi spētu ar to asociēties, veicinātu iesaisti laikmetīgajā mākslā un jaunradi. Šos materiālus var izmantot, neatkarīgi no dalības radošajās darbnīcās. 3) Laikmetīgas mākslas un kultūras produktu komplekts 7. - 9. klašu auditorijai Balstīts uz Imanta Ziedoņa dzeju 1. daļa - videomateriāls Izveidotais video materiāls iepazīstina mērķauditoriju ar laikmetīgo mākslu (īpaši laikmetīgo dzeju) Latvijā un I. Ziedoņa personību, dzeju interaktīvā, auditorijai atbilstošā veidā. Video materiālā piedalās jauniešu auditorijai atbilstoša un uzrunājoša personība. Šajā materiālā skolēni tiek iepazīstināti ar Imanta Ziedoņa dzeju, tās simboliem, literāro vērtību. Video materiāls veidots tā, lai tas būtu jauniešu auditorijai uztverams, lai viņi spētu ar to asociēties, veicinātu iesaisti laikmetīgajā mākslā un jaunradi. 2.daļa - radošā darbnīca Skolēni ievaddaļā radošās darbnīcas vadītāja vadībā spēlē spēli, kurā viņi uzzina, kas ir laikmetīgā māksla, tās izpausmes formas, veicinot skolēnu izpratni par to ar atbilstošām metodēm auditorijai. Pēc spēles izspēlēšanas skolēni tiek sadalīti 5 komandās. Visi spēles uzdevumi saistīti ar Imanta Ziedoņa dzeju, tajā paustajām vērtībām, to nozīmes Latvijas literatūrā, ar ko skolēni iepazīstas interesantā, interaktīvā veidā. Radošās darbnīcas saturs balstīts spēļu elementos, kas ir atbilstošs mērķauditorijas interesēm un vajadzībām. Radošās darbnīcas laikā tiek sekmētas jauniešu zināšanas par laikmetīgo mākslu, tās veidiem, arī laikmetīgo dzeju, tās radīšanas veidiem. Darbnīcas laikā tiek veicināta jauniešu iesaiste laikmetīgajā mākslā un jaunrade radošās darbnīcas vadītāja vadībā. Pēc nodarbības norises nodarbības vadītājs aicina skolēnus reflektēt par laikmetīgās mākslas izpratni, pieredzi un nodarbībā piedzīvoto. Jaunieši dalās viens ar otru ar nodarbības laikā dalīto jaunradi. Darbnīcu laikā tiek veicināta skolēnu savstarpējā sadarbība. 3.daļa - kultūras pieredzes/jaunrades materiāli 7.-9. klašu auditorijai tiek izveidoti brīvi pieejami starpdisciplināri audiovizuāli un tekstuāli materiāli, kas veicina viņu iesaisti laikmetīgajā mākslā un jaunradi. Materiālu izstrādē piedalās izglītības speciālists, mūziķis, mākslinieks un rakstnieks. Video materiāls veidots tā, lai tas būtu jauniešu auditorijai uztverams, lai viņi spētu ar to asociēties, veicinātu iesaisti laikmetīgajā mākslā un jaunradi. Šos materiālus var izmantot, neatkarīgi no dalības radošajās darbnīcās. 4) Laikmetīgās mākslas un kultūras produktu komplekts 10. - 12. Klases auditorija Pēc Imanta Ziedoņa dokumentālās prozas darbiem 1. daļa - video materiāls Izveidotais videomateriāls interaktīvā, auditorijai piemērotā veidā iepazīstina mērķauditoriju ar laikmetīgo mākslu Latvijā un I. Ziedoņa personību, dokumentālo prozu. Video materiālu apmeklē personībai atbilstoša un uzrunājoša jauniešu auditorija. Šajā materiālā studenti tiek iepazīstināti ar Imanta Ziedoņa dokumentālo prozu, tapšanas procesu, literāro vērtību, laikmetīgās mākslas jēgas izpratni. Video materiāls ir veidots tā, lai tas būtu uztverams jauniešu auditorijai, lai viņi varētu ar to saistīties, veicināt ierakstīšanu laikmetīgajā mākslā un radošumu, interesi par to. 2. daļa - radošā darbnīca Radošās darbnīcas ievaddaļā skolēni spēlē vadītāja vadītu spēli, kurā viņi uzzina, kas ir laikmetīgā māksla, tās izpausmes, veicinot studentu izpratni par to ar auditorijas vajadzībām piemērotām metodēm. Spēles veidu un saturu izstrādā iesaistītais izglītības speciālists. Pēc spēles spēlēšanas studenti tiek sadalīti 5 komandās. Radošās darbnīcas laikā skolēni tiek iepazīstināti Imanta Ziedoņa personību, viņa literāro darbību dokumentālās prozas jomā, kas mazāk zināms jauniešu auditorijai, (piemēram, ceļojumu aprakstiem), tās radīšanu un literāro vērtību. Radošās darbnīcas laikā, strādājot komandās, skolēni tiek aicināti radīt dokumentālās prozas fragmentus radošās darbnīcas vadītāja vadībā ar dažādu interaktīvu metožu un spēles elementu palīdzību. Darbnīcas noslēgumā studenti tiek aicināti dalīties ar savu radošumu, kas var izpausties dažādos veidos - vizuāli, rakstiski, audiāli, veicinot jauniešu iesaisti mūsdienu mākslā, veicinot viņu jaunradi. Pēc radošās nodarbības vadītājs aicina skolēnus dalīties ar savas komandas ietvaros radīto laikmetīgo mākslu, pieredzi un nodarbībā pieredzēto. 3. daļa - kultūras pieredze un radošie materiāli 10.-12. klašu auditorijai tiek radīti starpdisciplināri audiovizuālie un tekstuālie materiāli, kas veicina viņu iesaistīšanos laikmetīgajā mākslā un jaunradē. Materiālu izstrādē piedalās izglītības speciālists, mūziķis, mākslinieks un rakstnieks. Video materiāls ir veidots tā, lai tas būtu uztverams jauniešu auditorijai, lai tas būtu saistošs, veicinātu iesaistīšanos laikmetīgajā mākslā un radošumā. Šos materiālus var izmantot neatkarīgi no dalības radošajās darbnīcās. Pieci interaktīvi laikmetīgās mākslas objekti reģionos Projekta laikā fonda mākslas speciālisti piedalīsies darbnīcās visā Latvijā, sniedzot palīdzību un vadot arī mutiskās tulkošanas darbnīcas. Darbnīcu mērķis ir fundamentāli iepazīstināt dalībniekus ar interpretācijas nozīmi mākslas darbu radīšanā, kā arī mākslas darbu izpratnē. Mutiskā tulkošana ir pamattermins un darbība mūsdienu mākslas darbu izpratnē, patērēšanā un pat veidošanā, tāpēc darbsemināru uzsvars tiek likts uz to, kā dalībnieki spēj radīt kaut ko jaunu, apzināti izmantojot vienu vai dažus pašu interpretētus avotus. Mērķis ir parādīt, ka tukšā vietā nekas nav izveidots, un tas virza uz priekšu apziņu, ka katra radošuma pamatā ir kaut kāds tulkojums savā veidā. Tika secināts, ka, lūdzot interpretēt noteiktas detaļas (piemēram, jaunā virsraksti pārvēršas par kolāžām), semināra dalībnieki seko savam radošumam, tomēr vēlāk spēj paskaidrot, ko tieši viņi ir radījuši. Mākslinieks, kurš vada semināru, vienmēr pieprasa atsauksmes, kas ļauj izsekot interpretācijas virzienam, kas ļoti bieži paver acis semināra dalībniekiem. Šī prakse parasti aicina cilvēkus kritiski skatīties uz laikmetīgo mākslu, ieskatīties dziļāk mākslas darbos izmantotajās atsaucēs, kā arī liek saprast, kā viņi paši interpretē redzētās, dzirdētās un lasītās lietas. Visa projekta laikā kopā ar fondu "Viegli" mākslas speciālisti izveido piecas interaktīvas mākslas instalācijas piecos dažādos Latvijas reģionos. Saskaņā ar "Viegli" izvēlēto visa projekta tēmu (latviešu rakstnieka un dzejnieka Imanta Ziedoņa grāmata "Es, cilvēks pasaulē") mākslas instalācijas veidos pieci dažādi mākslinieki, kuru uzdevums būs darīt pētījumu par vietējām kopienām un izvēlēties vispiemērotāko tēmu interaktīvas mākslas instalācijas izveidošanai, kas kalpotu arī sabiedrībai un viesiem. Projekta kurators sniegs 3 dažādas vadlīnijas, kas visas atspoguļo cilvēku attiecības ar sevi pasaulē: 1. Attiecības ar sevi (garīgā un fiziskā veselība, pašcieņa, mīlestība pret sevi, izpratne par savu stāvokli apkārtējā pasaulē, pašrefleksija pieeja). 2. attiecības ar citiem cilvēkiem, kuriem ir atšķirīgs dzimums, sociālais un finansiālais stāvoklis vai kuri atrodas dažādās varas pozīcijās; attiecības starp dažādām sociālajām grupām un atzīmējot tās kā "citas" (kas ir "mēs" un kas ir "viņi"?). 3. Daudzu sugu attiecības vai attieksme pret cilvēkiem, kas nav cilvēki (klimata pārmaiņas, vides aizsardzība, dzīvnieku izmantošana, lauksaimniecība un augu audzēšana). Kuratora lūgums māksliniekiem būs radīt sociālās mākslas instalācijas, ņemot vērā vietējo kopienu vajadzības un intereses, un mākslas darbam vajadzētu ļaut mijiedarboties starp dažādiem cilvēkiem (vai arī ar cilvēkiem, kas nav cilvēki). Tāpēc projekta mērķis būtu radīt un nodrošināt mākslas instalācijas, kas vizuāli un interaktīvi apšauba mūsu pašpozīcijas un citu cilvēku simbiozi, kā un kādā veidā tas tiek veikts? Kurš ir priviliģēts un kurš ne? Vai mēs varam novērot mijiedarbību? Kas mainās visu laiku? Vissvarīgākais ir arī darbs pie atgriezeniskās saites iegūšanas no vietējās sabiedrības, tāpēc mākslinieki kļūs par aģentiem starp projekta organizatoriem un vietējo sabiedrību. Šo objektu izveide un izstādīšana piecos Latvijas reģionos veicina laikmetīgās māksas pieejamību Latvijas sabiedrībai reģionos, sabiedrības iesaisti laikmetīgajā mākslā, jo izveidotie mākslas objetki būs interaktīvi, kā arī sabiedrības izpratni un zināšanas par laikmetīgo mākslu un laikmetīgās mākslas pārstāvjiem Latvijā.
Īstenošanas vieta Visa Latvija
Dalies ar šo rakstu
Share with instagram
Share with facebook
Share with whatsapp
Send e-mail
Copy to clipboard

Piesakies jaunumiem

Saņem paziņojumus par jaunākajiem konkursiem, ziņām un pasākumiem programmās, kuras svarīgas tieši Tev!

Ziņo par pārkāpumiem

Ieviešanā sekojam labas pārvaldības principiem un ieviešanas porcess ir atklāts, caurspīdīgs un izsekojams. Ja tev ir aizdomas par pārkāpumu - ziņo!